155277

Karanténfáradtság II.

Kedves Követőink!

Szeretettel ajánljuk figyelmükbe a karanténfáradtság című sorozatunk 2. részét, melyben válaszokat kaphatunk arra vonatkozóan, hogyan befolyásolja a karanténfáradtság a gondolatainkat és a viselkedéseinket és miben különbözik a kiégés jelenségétől.

Elfáradtunk, de pontosan miben is? - sokan tesszük fel ezt a kérdést nap mint nap. Nem igazán tudjuk megmondani, beazonosítani a fáradtság kiváltó okait, ez az érzés túlmutat a „hosszú napot tudhatok a hátam mögött” érzésén. Érezzük „az iszonyatos fájdalmat”, azonban nem is tudjuk igazán hol. Gyakran előfordul, hogy már a reggeli felkelésnél szembesülünk ezzel a „fáradtság érzésével”, amely jelentős mértékben meghatározza mindennapjainkat, kihat a teljesítményünkre, befolyásolja a fizikai-lelki egyensúlyunkat és a családi életünket egyaránt.

Karanténfáradtság I.

Szeretettel ajánljuk figyelmükbe a Karanténfáradtság című sorozatunkat, amelynek első részében részletesen bemutatjuk a karanténfáradtság jeleit, tüneteit.

A második részben válaszokat kaphatunk arra vonatkozóan, hogyan befolyásolja a karanténfáradtság a gondolatainkat, viselkedéseinket, mindennapjainkat. Miben különbözik a kiégés jelenségétől és milyen lehetséges módon tudjuk kezelni.

Fotó: Getty Images

Az ősz végétől kezdve a nappalok már egyre rövidebbek és hidegebbek, egyre kevesebbszer bújik elő a nap és fokozatosan minden szürkeségbe borul, ezzel párhuzamosan pedig sokkal kevesebb időt töltünk a szabad levegőn.

Lelki Egészség Világnapja október 10.

Ha valaki csak beszélgetni szeretne, arra is van lehetősége Kecskeméten

A kecskeméti Egészségfejlesztési Iroda is indított egy telefonos vonalat, ami nem segélyhívó, hanem „csupán” arra szolgál, hogy ha magányos, idős ember szeretne beszélgetni valakivel, szüksége lenne néhány bátorító szóra, figyelemre, lelki segítségre, akkor két mentálhigiénés szakember fogadja a hívásukat. A tapasztalatok szerint a vonalat valóban az idősebb korosztály veszi igénybe. Vannak, akik szinte mindennap telefonálnak, előfordul, hogy egy nap többször is keresik az irodát.

A szakemberek a félelmekkel, szorongásokkal, a koronavírus által teremtett új nehézségekkel, változásokkal való megküzdéshez nyújtanak támogatást. Szükség esetén több esetben felvették a kapcsolatot a kecskeméti Gondoskodó Szolgálattal. Összegyűjtötték azon szervezetek elérhetőségeit, tevékenységi köreit, amelyek segítséget tudnak nyújtani a helyi lakosok adott problémáinak megoldásában, és felvették velük a kapcsolatot – mondta el Dr. Pataki Mariann, az Egészségügyi és Szociális Intézmények Igazgatósága vezetője. Az irodát hétköznap 9 és 14 óra között a 06-30/179-6576-os telefonszámon lehet elérni.

Most indult online mentális segítségnyújtás is, erről még kevesebb a tapasztalat. Szintén nem krízishelyzetek megoldására szolgál, hanem a telefonoshoz hasonlóan beszélgetésre, kommunikálásra, tanácsadásra. Hangsúlyt fektetnek arra, hogy felhívják a figyelmet a változások pozitív lehetőségeire, a rendszeresség, új napi rutin bevezetésére, megtartására, a mozgás és az egészséges táplálkozás fontosságára is.

Támogatóink és együttműködő partnereink:
Széchenyi 2020
Európai Unió zászló